Hej hopp!

Åååå vad fint väder det var idag! Jag skrittade ut Rachman idag eftersom jag tävla igår..! Jag skrittade ut med Rebecca i stallet och hennes Ricky. Lille R var jätte lugn..!!! Haha stackarn måste vart helt slut psykiskt efter igår, nog bra att han fick skritta ut i vårsolen(?!) :D

Ehm.. tävlingen gick dock inte riktigt som jag hade tänkt mig. Men det här var hans fjärde eller femte tävling borta i hans liv och andra för oss så vi lär oss.. Och speciellt vad jag ska göra och hur jag ska lägga upp tävlingsdagen.

Det blev inte en så bra framridning, eftersom han är så pas stor med mycket energi och spattighet var en 40 bana med sex andra hästar med ingen respekt för varandra inte så bra...haha. Jag behöver just nu i dags läget lite mer plats att rida på.. måste få rida framåt ordentligt! Har föressten inte varit med om liknande på framridningen då ingen har respekt för varanda haha KAOS! Haha men men hoppas folk lär sig.. och att jag kan ta lite mindre utrymme(;

Han blev i varje fall inte så lösgjord och mycket var läskigt inne på banan tyckte lille R, men jag fick riktigt fin kommentar och bra av dommaren så trots allt är det helt ok/bra ändå! Nu vill jag ta revansch! :)

I fredags hade jag bara tänkt att jogga honom, det brukar jag alltid vilja göra dagen före tävling. Men R kändes inte helt 100 och gav mig inte förens jag tyckte det släppte. Red mycket varierad galopp med trav övergångar, halter bakdelen undan. Få honom med mig och så att han inte skulle hänga så fasligt i handen.. bättre mot slutet i alla fall. Red en timme cirka plus skritten sen. (Skritt arbetet är speciellt för tekniken galoppen för konditionen)

Bilden är lånad från Elinore http://etraningsdagbok.blogg.se/ bilden är på Emelie och Rachman, de tog in honom lite tidigare innan tävlingen- Tack! :)

Kram

 


Kommentarer
Postat av: Issa

Fasen vad skoj att du med har blogg :D

Kram Issa!

2010-03-18 @ 20:33:52
URL: http://isabelleserrander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0