Bäst

Åh idag var det såå kul att rida, red som sagt lektion för Helena vi red i cirka en och en halvtimme med skrittpauser. Vi red massa cavaletti(kul och BRA) sen "hoppade" vi SMÅ hinder i en serpentin om fyra bågar så i på det raka spåret i serpentinen var det ett hinder. Det gick jätttebra!!! Kul att det ena dagen kan gå åt helvete men andra dagen gå riktigt bra. Han kändes fin och var pigg, i några minuter i mitten gick det mindre bra då han hängde lite i handen men då använde vi oss av övergångar galopp trav och genast blev han super fin. Vi använde oss också av tio meters volter i skritt och det var jättebra för Rachman då han inte alltid skrittar bra på kort tygel, nu var skritten bättre och jämnare. Han lyfte på benen ordentligt och jag blev genast påmind varför jag köpte denna underbara häst. Han spökade endast två ggr idag:)

En okänd läsare frågade om fler bilder!!! Jag vet jag tkr också det är jätte tråkigt med bara text så fler bilder kommer komma. Tills dess får ni nöja er med denna gamla bild från i våras(!!) Jag ser ut som en överspänd jäkel och han med kort hals haha men men(;

Hur gick det för? Tell me!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad fin han är. Var har du hittat honom?

2010-01-05 @ 00:43:16
Postat av: Anonym

vill också ha en sån häst.

2010-01-07 @ 02:30:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0