Patrik kittel och tävling

Skönt med påsklov så att man kan vara ute i stallet lääänge och ofta! (: I förra fredagen var jag och mamma samt några från sjövillan på Patrik kittel clinic- fan vad den var GRYM bästa jag vart på och vad fantastisk han är jag är SÅLD :D.

Efter det så red jag på lördagen eftersom Ludde red fredagen. Jag fick med mig massor av clinicen som jag har användning för i ridningen..! Finns så mycket att berätta så om ni vill ha en mer ingående förklaring kan jag göra de..! (: Men led ordet över clinicen var "ger du en impuls vill du ha en reaktion" alltså även fast det kanske inte var den absoluta reaktionen du velat ha men du ändå fick en reaktion var det bra. Däremot vill man ju alltid ha det rätta- det är ju ändå målet.. men du skulle i alla fall få en reaktion även fast den kanske inte var den korrekta..!

Det gick alltså jättebra när jag red.. bort med spöt som jag ändå bara småduttar med som nu han inte ens bryr sig om hehe... men bort med det och va konselkvent- gick super och han blev ju ännu finare..! Linnea.. linnea..

Jag tävlade i måndags och det gick bra procentmässigt, en sista placering och nästan 67%- jättenöjd med det. Men hade ingen bra känsla och flera missar.. men men höjt min lägsta nivå ändå..!

I tisdags gick jag en promenad med toker och han njööt (:

Igår red jag själv och red hela tiden innanför spåret så att jag höll om med skänklarna och speciellt med ytter då jag gärna inte håller om.. det var svårt och tog tid men det blev bättre. Kännt att jag slarvat juste med det här.. speciellt på tävlingen.. och nu när jag ändå förändrar mycket i min ridning och rannsakar mig själv så tar jag allt på en gång(;

Idag är det lektion för Ludde, imorgon så rider förhoppningsvis hon och på söndag är det Kristian träning och på lördag jobbar jag i stallet.

Kram


Kommentarer
Postat av: Irma - topponys.blogg.se

Hej! Vilken fin blogg du har! Kolla gärna in på våran där du kan läsa om oss och våra ponnyer och våran väg mot eliten!



/Irma på topponys

2012-01-05 @ 17:08:40
URL: http://topponys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0