Lördag & Söndag

Hej igen, känns som om det var rätt länge sen sist jag skrev. Men de sista dagarna i förra veckan spenderade jag på vässarö med klassen. Ludde red honom på min lektion i torsdags, mamma var gullig att åka ut och skritta honom. det gick tydligen bra, dock så behöver han raspas så snart som möjligt. Kände det redan innan förra tävlingen, men som sagt nu behövs det verkligen. På fredagen var mamma jätte guliig igen och skjutasde ut mig på kvällen då jag kom hem. Jag red honom lite låg, tog upp honom i en mellan form, ganska så slappt och red igenom pogrammet. Det är viktigt att inte rida hästarna i den högsta tävlings formen då man tränar eftersom man skall ha dem lösgjorda dessutom går hästarna bättre då och jobbar bättre igenom ryggen. Om man tar upp dem för tidigt, och bakbenen måste sätta sig under mer kräver det mer av hästen. På lördagen tävlade jag, han var såå jäkla duktig. Hans energi tar ju aldrig slut!!.. Han är en riktig tävlings individ, älskar att visa upp sig och komma till nya platser. Fick också kommentaren "supersnygg häst" vilket han också är hihi..! ;)

Hade en rejäl miss som lätt hade varit en 8, det kostade segern, kom precis utanför placering, en 5:e plats 65% LA:3. Första starten borta. 3:e i hans liv, de tidigare starterna var som unghäst. Älskade fina Rachi, detta kommer bli bra.. :)

I söndags skritta jag ut, eftersom plutten aldrig blir trött och har ganska så mycket nerv och outlöst energi longerade jag honom några varv. Han tog några spanska hopp påvägen tillbaka. - Matte, redan klar? Ungefär hehe.

Tog också hand om Chelsea, mockade + skrittade. Hade också lektion, hjälpte Vickan med pogram, tjat tjat tjat RID pogramm ofta!! Ett stort grattis till Alva och hennes musse, 65% i MSV:B3 ett kval till junior SM på första starten. Inte illa pinkat!

XOXO

( Obs, Johanna sommar tog bilden, ska beställa den..)

Kommentarer
Postat av: Elinore

Super fin bild!!

2009-10-13 @ 20:48:15
URL: http://etraningsdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0