I'm alive.

Trots en avfallning förra lördagen då jag hoppade. Jag har haft ett litet avbrott för att jag själv legat i en liten nedåt kurva. Humöret kan inte alltid vara på topp. Men idag är faktiskt den första dagen på länge jag känner mig lite back to normal. Så nu kör vi! Fortsätt att följa min lilla blogg, eller nu måste jag dra tillbaka mina besökare! (; Tycker jag skiter i att ta dag för dag men en liten sammanfattning...
För cirka två veckor sen var jag i Milano, om du gillar fashion och party, GOO! Det var så jäkla kul. Även fast hästar är mitt liv och alltid kommer vara det anser jag att det är viktigt att ta lite pauser ibland och om chansen finns åka utomlands. Nu var jag dock bara borta i ett par dagar men det gör en gott tycker jag. Man ska va sunt inställd till sin sport... 
Men som alla ni säkert har känt så saknar man pollarna, det gjorde jag också.. och vet ni vad. Tisdagen, den första dagen jag red när jag kommit hem. Aldrig har jag då nästan suttit så bra på honom. Och det var egentligen också då jag kände att han var min häst som jag älskar. Och det ska mycket till för att fylla Hennessys plats ska jag säga. Och jag blir fortfarande, nu tår ögd när jag ens skriver hans namn. Men jag känner nu att det är jag och min underbara Rachmaninov och Catherine och Älskade Hennessy. Han har det super och Rachman är lycklug och vi båda passar på våra nya hästar. Det är inte så pjåkigt ändå. Så nu har bakgrunds bilden på mobilen "äntligen" ändrats från Hennessy till Rachman. 
Ridningen har verkligen gått framåt. Det gick dock inte så bra igår då vi hade lite fight.. men det löste sig och slutade bra. :) Annars känner man verkligen nu att han börjar bli starkare och starkare och orkar då sätta under sig mer. Mellan traven är nu en mellantrav. Jaa ni förstår nivån. Men vi jobbar nu med öppnor och slutor och små galopp volter lite förberedande för galopp piruetter medtagen bakdel. Men även tekninken som i skritt piruetterna. Ludde tror att vi kan starta Msv B till våren, till och med tidig vår. KUUL! Men det är ganska långt kvar känner jag. Ska nog starta lite LA:n först hehe.. men när jag ska ut till den nivån vill jag ligga i allafall över hälften, i alla fall ha chansen till det. Annars känner inte jag att det är någon idé.. Jag tävlar då hellre LA:n får upp lite självförtroende och tränar de svårare rörelserna hemma. :) 
Vi hörs i morgon. Då har jag lektion! 
xo

Kommentarer
Postat av: Anonym

var köpte du den fina hästen?

2009-11-13 @ 16:56:12
Postat av: L

Var tog du vägen? såg fram emot att läsa om dig och hästen..

2009-12-03 @ 17:47:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0