Lektion

Igår hade jag som sagt lektion, det gick relativt bra. Han kändes ibland lite stor och lite klumpig men vi provade att samla traven lite granna, tänka passage, vilket gick bra då han lyfter på bakbenen mer, speciellt det vänstra som Ludde sa, som han varit svagare i, kul!
Fick också äntligen beröm för att jag sitter mitt över hästen, har från och till på slutet av ponny tiden suttit lite snett ibland eftersom jag var för stor. Men nu var det alltså bra. Bytena börjar också sitta bättre, speciellt från höger till vänster, inte illa pinkat!

Men ojoj vad han var busig igen, stack en gång i galoppen hehe. Och boka lite små ställde sig. Kanske inte låter så farligt men eftersom han är så stor blir det ganska dramatiskt hehe! (;

Men göllig var han den lille, tyvärr har han jätte mycket skav....S:S: på ena sidan, vet inte om det är skav eller om han har kliat sig eller nått. Tar ett foto och laddar upp. Har ni tips? Är inte tränset i af, som tur är. Dock om det blir större är det ju inte så bra.. Hur gick det för er?




Kommentarer
Postat av: Lisa

Har han skav på huvudet?

2009-12-16 @ 16:03:40
Postat av: Linnea

Haha ja precis, eller i alla fall på sidan, vid ganaschen heter det va? Ska lägga upp en bild sen när jag kommer hem från stallet.. köpt ludd också till han! :)

2009-12-16 @ 19:26:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0